We never say hello, we say good bye



Yet if no change appears
No moon; only an aching heart
Conceives a changeless work of art

Ibland har caféjobb fler fördelar än bara lite extra dricks. Man hittar lite allt möjligt: vardagspoesi på en servett, kärleksmeddelande skriven med rosa penna och några extra hjärtan, blyertsteckningar, någon som har lämnat sitt telefonnummer, eller bara ett visitkort. Jag sparar det mesta jag hittar och lägger i min minne/inspirationsbox under sängen, och kikar på vid okreativa tillfällen. Fast just nu hänger de i mitt tak.

Bortsett från inspirerande cafékonst så träffar man en hel del människor. Galna människor som kommer in varje morgon och läser horoskopet för en, en kvinna som cyklar förbi med den australienska flaggan, killen med basketbollen och mormorsboken, också han som alltid ger oss gratis biobiljetter.

Filmmänniskor är alltid bra, så jag bestämde mig för att prata lite med honom, killen som tydligen är Sales Manager för Paramount Pictures i Perth. Rätt bra tyckte jag, så filmkonversationerna spann vidare och nu jobbar jag som assistant production manager, samt assistant editor ibland (inte på Parmount Pictures dock). Grymt! Nuvarande produktion är en dokumentär som utspelas i Perh och Sierra Leone. Den ska så småningom sändas via ABC här på tv.
Ibland har caféjobb fler fördelar än bara lite extra dricks.

Kommentarer
Postat av: Maria Ustinov

Det är bra, VÅGA, VÅGA, det lönar sig i längden. Ser fram emot att kunna säga, hon som varit med o gjort den filmen, henne känner jag!!!! :)

Alla hälsar stora kramar!

2010-05-02 @ 20:59:18
Postat av: Mihaaa

men herregud paramount pictures! WOW gud va roligt!!! hoppas det går bra, vilket det säkert gör! Många kramar på dig och robin

2010-05-03 @ 02:43:57
URL: http://miaiunderlandet.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du är bäst! Du kan! Låt det inte gå för fort bara...det är lätt att missa väggen i hög fart....bästa bromsen förutom ödmjukhet är att lyssna på sitt inre. Älskar dig i evigheter och långt förbi det.

2010-05-03 @ 08:34:09
Postat av: alex

Det blir ju skitbra, MEN(nu kommer Men(et))Jag tycker de borde göra nya inlägg lika ofta som Foki! Hennes blogg heter Fokis.se (Besök den!)

2010-05-03 @ 10:08:37
Postat av: R

Vadå blond Mia. Det står ju "INTE på Paramount Pictures" ju. Kram på dig i alla fall :P

2010-05-03 @ 17:45:58
Postat av: mormor

Underbart att du får jobba med det du brinner för och sattsat så MYCKET PÅ .

Öskar dej all lycka med filmjobbet .

ÄLSKAR OCH SAKNAR DEJ MORMOR

2010-05-04 @ 09:01:52
Postat av: Mikaela

Maria: Haha, du det längtar jag också till! "Den här filmen har jag gjort!!"



Mia&Robin: Ja Mia, du är allt lite korkad.



Mamma: Sluta oroa dig jämt, just go with the flow ;)



Alex: Mah, naj du. Jag skirver när jag har nått vettigt att säga, och det är inte så ofta.



Mormor: Tack ! <3

2010-05-20 @ 16:08:11
URL: http://vardagsregn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0