Road Trip Roadkill !

Vi flydde staden och regnet till landet och solen. För mig så var det lycka mest hela tiden. Även om ja försökte hålla det inom mig så bubblade det över ibland och jag snurrde så fort att ja ramlade och rullade runt i sanden. Sen låtsades ja ju förstås att det var helt min intention.
127 mil upp, 127 mil ner och 12 stopp, i den grymma bilen Roadkill med Trasdockorna i bakgrunden (och alldels för mycket The Killers). Platserna hade inte bara vilda kängrus och fina stränder, utan även guldregn och blåbärsvindar. Det var en blandning av kajaktävlingar, jaga rockor i en lagun och dricka bubbeldricka och spela kort invirad i en filt. Vi fastnade i tidvattnet, blev påkörda av en kråka och lekte kändisar i sängarna. Kristy smorde till och med in sig med anal-salva, och jag tror det blir sammanfattningen av vår road trip.

Torsdag, dag 1
Vi värmde upp Roadkill med en timmes resa till Yanchep National Park där vi spionerade på koalor och grottor. Där fick alla utom Joel pluspoäng för dropparna som föll på våra nästippar. De hade en samling av King Kong, Homer Simpson, Maria och Jesusbarnet och Törnrosa, fast Kristy tyckte mest att stenarna såg ut som oanständiga kroppsdelar.


 

Vi fortsatte till kusten där vi snällt lyssnade på vakterna som sa åt oss att "Don't climb the Pinnacles". Inte för att jag hörde nått av det. En man blev jagad av emuer och den röda bilen blev gul för resten av resan.

 

 


Övernattningen skedde i spökstaden Geraldton, där deras mest omtalade restaurang var stängd. Så vi hamnade på en irländsk pub bland androgyna, dvärgar och aussies. På det kristna vandrarhemmet pratade vi med varandra genom väggarna efter att vi tröttnat på att leka kändisar.


Fredag, dag 2
Eftersom spökstaden just var en spökstad så lämnade vi den ganska snart, efter vi gjort om den till en lekplats dvs.

 


2 timmar senare hamnade vi i Kalbarri, vilket blev de flestas favoritställe. Det var här vi kajakade till en liten ö, och jag lurade in de andra i tidvattnet när jag ville känna på vågorna. Men vi är starkare än vad man kan tro, och strax därefter tog jag och Joel extrapoäng genom att tippa kajaken och bada först! Joel blev grillmästare och vi träffade vår framtida stalker för första gången. JaRRRno, finnen som gillade bRRRöst.


Lördag, dag 3
Dagen började med -$20 och en massa töntiga fåglar som ingen gillade. Istället drog vi till Kalbarri National Park och kollade på fönster, berg och brist av vatten.

 

 

 

Efter att vi sett en enorm död ko på vägen somande vi snällt i Denham. Robin i ett hål, Joel med kiss över sig och Kristy med chokladsmulor och svettiga strumpor under kudden (allt av mig). Själv tjuvlyssnade jag när Robin traskade runt i sömnen och tjurade över att någon gett honom en trasig säng.

 

 

Söndag, dag 4

Frukosten delade vi med delfinerna i Monkey Mia och töntarna i dykbutiken sa att det var för kallt för att dyka. Att jag och Håkan klarade tio grader utan torrdräkt spelade självklart ingen roll, här väntar man tills det är sommar på riktigt. I den blå lagunen sprang mina vänner upp när Joel nästan trampade på en rocka. Jag utforskade lite själv ett tag, men rockorna tröttnade lika snabbt som jag.

 

 

 

Måndag, dag 5

Mellanlandningen i Coral Bay var helt klart den bästa. Fiskarna var enorma, färggranna och hur många som helst! Efter att jag sett Doris blev jag tvungen att gå upp till ytan för att hoppa runt lite. Kristy däremot smörjde in sig med sin anal-salva och gömde sig under alla kläder som fanns. Jag antar att rött hår är mer än bara fint. Robin provade skägg, men solkrämen smakade inte så gott.

 

 

Kvällen avslutades med kängrujakt i Exmouth och lite Lykke Li ur högtalarna på det otroligt fancy Potshot.

 

Tisdag, dag 6

Högst upp på road trippen klättrade vi lite och kikade på en spricka i Cape Range National Park innan det var dags att åka hela vägen tillbaka. Första dagen med riktiga moln, och det regnade guldregn på oss när vi närmade oss Denham igen.

 


Onsdag, dag 7

Det krasade en massa när vi gick på Shell Beach.

 

 

Tillbaka i Geraldton utforskade vi krigsskandaler, klättrade på statyer och använde framtidstoaletter med begränsad tid och papper.

 

 

Torsdag, dag 8

Innan vi åkte hela vägen hem till Perth ville vi avsluta med något riktigt bra. Jag valde en camping plats med dödsrisk och gula getter. Det verkar dessutom som att solen valde att följa med oss hela vägen hem till Perth.

 

 

ROADKILL!


Kommentarer
Postat av: R

Roadkill bonus på dig Mikaela! Men det var en fin tripp i bushen :)

2009-10-03 @ 14:58:58
Postat av: Martina

Herre jäklars vad ska man säga ..Inte synd om er inte ..Verkar som ni haft en super bra Road trip..

Miss ya

Löwe ya

2009-10-03 @ 19:00:36
Postat av: mormor

OOJOOJ vilken resa helt otroligt va du har varit med om underbara bilder och du beskriver det så fint

ÄLSKAR DEJ MORMOR

2009-10-04 @ 10:28:17
Postat av: Mamma

Jag blir avundsjuk. Vilken härlig resa helt otroligt!Men jag har väl något att se fram emot ;)



/Kärlek i överflöd

2009-10-05 @ 08:17:37
Postat av: Mikaela

Mormor & Mamma: Men ni får ju se det snart ju! :D

2009-10-06 @ 16:41:45
URL: http://vardagsregn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0