Vi vet inte vad dans är

För er som inte vet så håller en av svenskorna här, Melissa, på att göra en dansfilm, som jag ska vara med i. I söndags hade vi vår första inspelning och det var väl helt klart en mix av känslor.

Ni som känner mig vet att jag inte är helt bekväm i tajta kläder, och ännu mindre med att visa allt för mycket. Dansar jag sätter jag på mig ett par stora mjukisbyxor, ett linne och en större tröja över det, och känner jag för det en sjal eller en keps. Men inte i söndags inte.

Jag kom till filminspelningen lite senare än alla andra och möttes av de här två som står framför kameran och skakar på rumpan:


 

Senare ser jag Melissa springa omkring i en liknande utstyrsel och jag fattar att mina "svarta kläder" förmodligen inte kommer passa in, alls. Jag blir iväg skjutsad till Melissas art director där jag förklarar att jag inte har några liknande kläder. Men det gör ingenting, för han har en massa saker jag kan ha på mig. Precis vad jag var rädd för. Jag går igenom utstyrsel efter utstyrsel och lyckas på nått sätt få dem att förstå att jag faktiskt inte kan ha på mig det. Först ett silvrigt linne med polokrage i strl. S, sen när hade jag strl.S?! Sen en topp som slutade långt över naveln. En korsett som jag inte kunde knäppa över brösten, vilket tydligen var ett stort plus, men jag vägrade. Jag klagade en hel del över slutresultatet också, men då hade de tröttnat och jag hade inte så mkt att säga till om. Jag försökte få dem att förstå att min rumpa är alldeles för stor för att endast ha på sig ett par leggings, men ingen ville riktigt lyssna. Hur som, så här såg jag ut i min nätstrumpa, leggings, underliga skärp, den genomskinliga tröjan och alla de där läderbanden och armbanden.


Filmningen är mer eller mindre svart. Instruktionen var improvisation, stora rörelser och mycket rumpa. Försök göra det själva inför en kamera när 8st andra kollar på. Som sagt vet jag inte så mycket vad jag gjorde, och jag tror inte jag vill veta heller. Det jag däremot vet är att när jag var klar märker jag att mitt linne åkt ner så man ser halva min röda bh och jag frågar lite desperat om den har vart så hela tiden. Folk nickar och ler, stort. Att kamerakillen dessutom skulle "zooma in mitt halsband" gjorde mig inte direkt mer bekväm. Killarna ser nöjda ut och sa att jag hade gjort ett oerhört bra jobb, inte undra på..


Förutom att jag försöker förtränga just den delen av inspelningen så var det väldigt kul och Melissa är oerhört duktig! Nästa inspelning sker på söndag och då ska jag i alla fall ha en svart bh på mig.




Bilderna är från Melissa.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är knappt jag känner igen dig, du ser så proffsig ut, du har inget att skämmas för, vart är självförtroendet och självkänslan? Du är vacker!



Ps... kolla vår blogg



Kramar i massor

2009-05-12 @ 08:28:40
Postat av: R

Jag har en snygg roomie! ;)

2009-05-12 @ 15:20:13
Postat av: Leif-Åke

Ja visst kan det bli skakigt när det går bra för andra. Jag håller tummarna för dej. P.

2009-05-12 @ 21:17:54
Postat av: Andrea

Jag tycker att du ser ascool ut. Sluta skämmas mikaela!

2009-05-13 @ 05:01:30
URL: http://aisimons.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Mamma: Jag ÄR proffsig. Och va fan, det finns där i bakfickan nånstans, men man är inte bekväm med allt.



Everyone: Okej, okej. Hey, jag är assjälvsäker och ska nästa gång gladligen klä av mig för alla! Om det nu är vad det handlar om.

2009-05-15 @ 02:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0