Bachelor of Creative Industries



Imorgon tisdagen den 3e mars har jag varit här i en månad. Det är sjukt. Sjukt på riktigt. Jag har aldrig vart hemifrån så här länge och ändå känns det inte minsta konstigt. Men vad man däremot kan börja undra är: Va fan gör tjejen i Australien? Gör hon något av nytta alls?

Men se det gör jag faktiskt. Imorgon är inte bara dagen då jag vart här i en månad, utan även gått i skolan i en vecka. Det var ju det jag kom hit för. Edith Cowan University, Creative Industries, Film&Video and Interactive Media Development. Det känns faktiskt sjukt bra. Terminens kurser är Representation and Interpretation, Film&Cinema Studies, Digital Photomedia och Digital Video.


(skolans välkomstbyggnad)

Representation and Interpretation är väl egentligen den enda som känns riktigt onödig. Det består mer eller mindre av samma element som kursen Reading Media Texts, som jag läste förra terminen. Föreläsaren är dessutom ett sömnpiller bara hon. Att spendera 15min bara på att fortsätta välkomna alla som kommer sent, spendera ytterliggare 10min på att försöka förstå sig på sin egen PowerPoint och de resterande 20min så föreläste hon om kultur genom att stå och läsa allting ifrån ett papper. Tror jag räknade gångerna till att hon tittade upp till 4gånger, på 20min, alltså 1gång var 5e minut. Ge mig bara pappret så kan jag läsa informationen själv, och dessutom slippa anteckna ner den.

Film&Cinema Studies verkar grymt. Den består mer eller mindre av att vi tittar på viktiga filmer och sen analyserar varför dem är just viktiga.

Digital Photomedia är en riktig pysselkurs, sånt som man kan sitta hemma vid datan och hålla på med när man inte har något att göra. Så nu har jag tidsfördriv på en lektion, förhoppningsvis lär ja mig lite mer också. Nu är det photoshop, men efter halva terminen övergår vi till flash.


(våra första uppgifter i digital photomedia)

Och så Digital Video. Egentligen har vi inte gjort så mycket än, men det känns som det kommer bli min favoritkurs, förmodligen med tanke på att vi håller på med just det som jag vill hålla på med sen. Filmredigering!


(en av mina huvudbyggnader)

I övrigt verkar skolan bra, och jag ska bli en sån plugghäst igen! För nu jävlar ska ja blir bra, och sjukt överambitiös. Hur ska ja annars kunna vinna en Oscar?


(okej, ja var på skolan sjukt tidigt så det ser helt dött ut. men i vanliga fall finns det faktiskt studenter på min skola)

Kommentarer
Postat av: Ek

Du är riktigt sjukt grym, ha det bäst .





2009-03-02 @ 16:07:45
Postat av: Superfly!

kan ju alltid göra som i nian... "sitthuer bruudaar"

2009-03-02 @ 18:38:33
Postat av: ems

Fan vad kul att se att du har det bra :D Man blir ju lite avis ! :D Konsum är tomt utan dig ! PUsssss

2009-03-02 @ 18:46:42
URL: http://goldenyouth.blogg.se/
Postat av: Carro

Så där gubbe gjorde ja skolan med :)

2009-03-02 @ 22:08:46
Postat av: Andrea

Gud vad mysigt campus ni verkar ha! Och soligt...Här borta har vi haft snöstorm idag!

2009-03-03 @ 02:50:34
URL: http://aisimons.blogspot.com
Postat av: Mamma

Ser ut som om du stortrivs. Bra att du är ambitiös! Akta dig för "väggen" bara.

Kärlek i massor

2009-03-03 @ 08:17:44
URL: http://angsvagen.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Superfly: Eh fy fan, de räcker med en sån australienare.



Mamma: Vilken vägg? Här är allt inbäddat i "No worries", och ja har inte ens ett jobb än.

2009-03-04 @ 11:13:23
URL: http://vardagsregn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0