Black Forrest och kalasmusik

Nu är det officiellt. Papperna är underskrivna, pengarna är betalade och lägenheten är vår. Så den 24 juni får vi nycklarna till vårt nya hem, då kan ni också få den nya brevadressen. Kommer bli lite underligt eftersom det är Karins och Henriks gamla lägenhet, typ den platsen jag spenderat mest tid på förrutom i min egen lägenhet. Vi ska köpa deras möbler dessutom, så blir det enklare med flytten. Jag frågade även lite snällt om jag kunde få köpa Karin och Henrik, bara för att ha kvar dem i lägenheten. Klart jag fick, men det kostade också: Karin 80 000kr och Henrik 1 hambrugare, 6-pack öl och massa Coca-Cola. Tror ja kanske skulle ha råd med Henrik, men det blir ju inte samma sak utan Karin, man måste ha båda!



Efter att allt var klart med lägenheten gick Robin crazy och tyckte vi skulle fira med tårta. Så han köpte en halv, stor chokladtårta och tog hem. Vid vårt runda, lilla matbord satt vi sen och åt tårta, ritade figurer med sprutgrädde och lyssnade på kalasmusik, ett perfekt sätt att fira vår nya lägenhet på. Roligast var att Robin seriöst trodde att han kunde äta halva tårtan själv, efter en tredjedel var han spyfärdig!

Kommentarer
Postat av: Martina

GRATTIS !!! Skönt att ni nu slipper ut i ödemarken och fixa ett kylskåp ;-))) Puss och kram

2009-06-10 @ 17:12:09
Postat av: Susann (Mia`s Mamma)

Det är både intressant o väldigt skojigt att även följa din blogg i landet Down Under, det är en mycket intressant och underhållande läsning man får ta del av.

Hoppas din resa till Mia går bra att ni får 2 härliga veckor tillsammans i Sydney.

Sätt fart på staden så det sprakar!!!

Varma hälsningar från ett ngt kylslaget Stockholm Susann

2009-06-10 @ 19:51:32
Postat av: Mamma

Grattis!!! Ska jag fixa ett lån och sända över??? 80.000 klarar jag väl av med min lön!? Eller också ringer jag tullen i Australien och ger henne utreseförbud! Förstår att det kommer att kännas konstigt men tänk att Karins och Henriks energier finns kvar och vakar över er! Hoppas att allt går bra nu och att ni blir av med era egna möbler!

Kärlek i massor

2009-06-11 @ 08:07:54
Postat av: Mikaela

Martina: Haha, så sant! Hade nästan glömt bort vår kylskåpsresa.



Susann: Tack så mkt ! :) Och ja det ska bli helt underbart härligt att både träffa Mia och besöka den stora staden !



Mamma: Menar du att du betalar, eller att ja får låna pengar av dig? Vet liksom inte om jag klarar mer lån..

2009-06-11 @ 18:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0