Fashion faux pas på en bar

Back to reality och jobb, men det behöver nödvändigtvis inte vara så illa. Igår taggade jag till för vårt fashion faux pas party på Library, vilket betydde att barpersonalen givetvis skulle klä sig därefter. Min första tanke: ROSA! Resultatet blev enanstående:


Tack till
Karin för outfit
Alf för fotografi
och Takin för mentalt stöd


Kvällen började ganska bra och jag kände mig allmänt nöjd med mitt jobb. Man blir jäkligt glad när man står där och ser människor i sitt esse, glada och fulla - av energi. När man själv dessutom får stå där och dansa kan man inte klaga på så mycket. Det allmänna kriget mellan bartenderns och glassies gör det extra kul. Vet inte hur många iskrig vi har haft, och ibland går det givetvis lite för långt, mina skor var dygnsura och en killes tröja full med is. :) Så igår tyckte jag att jag hade världens bästa jobb fram tills allt vände.
Plötsligt var det slagsmål framför baren där killarna smällde glasflaskor i ansiktet på varann, folk var helt blodiga och glasskärvor flög överallt. När tumultet lugnat sig blev en av våra bartender-tjejer avskedad och bannlyst från hela klubben på grund av ett misstag med drickbiljetterna. Stämningen blev aningens spänd och en annan tjej sa upp sig. Kvällen avslutades med att ledningen skulle kolla igenom alla våra väskor och jackor, eftersom en hel del dricka hade "försvunnit".
Well, I'm looking forward for tonight.

Kommentarer
Postat av: mormor



hej älskade barnbarn det låter ganska farligt ditt jobb tycker jag .Du är väl försiktig så det inte händer dig något illa. Blir lite orolig.

älskar dej Mormor

2009-07-12 @ 10:14:11
Postat av: Anonym

2009-07-12 @ 21:06:53
Postat av: mamma

Hej vännen! Där spriten går in går förståndet ut säger ordspråket. Och det har du upplevt nu. Låter som om du har läget under kontroll. hör av dig så vi får prata boende. Kramar i massor



2009-07-12 @ 21:10:02
Postat av: Mikaela

Mormor: Klart ja är försiktig. Men egentligen behövs inte det, för jag är superwoman och inget kan hända mig! :D



Mamma: Det skulle ju underlätta om ni svarade också.

2009-07-14 @ 04:29:51
Postat av: tom

Visste att du passar i rosa ;D

2009-07-25 @ 17:15:38
Postat av: chockoladebollen

jag vet vem alf är det äer din kamera

2009-08-04 @ 14:54:29
URL: http://angsvagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0