Den prima-premiär-Perth-påsken


I Australien firar man också påsk, sådeså. Jag och Sara gick in för det och omvandlade oss till två påskkärringar. (Jag hade faktiskt en sjal, rosiga kinder och stora fräknar, men det mesta försvann så småningom).


Påskafton firades på York Street hos Mia, Daniel, Jocke, Oscar och Sanna, med svenskt folk och svensk mat! Köttbullar, ägghalvor, kyckling och morotstårta. Av någon anledning har jag helt plötsligt börjat laga mat på riktigt, inbillat mig att jag är mästerkock eller nått. Tror inte det här klimatet är bra för mig, borde åka hem och leva på mina mackor igen.


Förutom mig och Sara som påskkärringar fanns även en tredje påskkärring, en kyckling och Jesus.




Oscar slog sönder en Piñata och Jocke eldade en heliumballong, vilket folk var oerhört imponerade av.






Och de ballonger som inte gick sönder satt fast i Camillas hår.

 
Och det var väl typ det.





Kommentarer
Postat av: mamma

Ser ut som du hade en skön påsk! Med mycket mat och trevliga människor. Kul att du är ute och rör på dig.

Kramar i massor

2009-04-13 @ 11:34:30
Postat av: maud MORMOR

Hej

Mickan jag tycker du verkar ha jätte roligt

när man tittar på dina bilder det är bra att du roar dej hoppas du träffar många nya trevliga kommpisar saknar dej .

KRAM PUSS MORMOR



2009-04-15 @ 09:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0