Australia Day

Australia day skulle ju vara större än nyår här. Allt stängt, grymma fyverkerier och mycket fest, så vi försökte vi med. Picknick i Kings Park där man kan se ut över norra och södra perth, och så floden däremellan. Med kycklingsallad, smält choklad och vodka/limesaft på picknick-filten, klarade vi av 7h i värmen. Som mest var vi 9,5 svenskar som försökte smälta in i australienmassan. Jag vet inte riktigt hur bra det gick dock när vi spelade Uno och sjöng på Du gamla, Du fria. Hursom, så var det en bra dag!

 

 

 

Pictures from Mia!


Kommentarer
Postat av: Leif

Tänk att ni sitter i värmen i Kings Park och jag hemma här dan efter med som lägst -24 grader och mycket snö. På vår blogg har jag ett litet sent inlägg om vår australienresa, men det har också sina fördelar när du har lite distans till resan.

2010-01-30 @ 11:50:49
Postat av: Leif

Tänk att ni sitter där i värmen i Kings Park och här hemma är det vargavinteer med mycket snö med som mest -24 grader inatt. Jag lite sent gjort ett inlägg på bloggen om vår Australienresa. Det har sina fördelar med lite perspektiv bl.a

2010-01-30 @ 11:55:32
Postat av: muffin

Hej! Det var ju Aussie dagen på en tisdag såg det i min loggbok. Hoppas att supré fick något sålt av alla deras Aussie kläder som stod i skyltfönstrerna. Saknar Aussie sjukt mkt! I miss the heat! It´s verry cold here! Well, well älskar dig! Puss!

2010-01-30 @ 12:00:47
Postat av: Mamma

Längtar tillbaka!!!!

2010-02-02 @ 08:46:31
Postat av: K

ååååh UNOOOOO!!! men passa dig robino, solbrillor och uno går inte så bra ihop ;)



Saknar er allihop!

2010-02-03 @ 18:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0