Robins 21st

Robin och jag började vår historia som finniga tonåringar i en steppsal, båda som lärarens favoritelev. Det var förmodligen det enda vi hade gemensamt, ibland är det nog fortfarande så, och det fanns ingen chans i världen att mitt huvud skulle tro att vi 4år senare skulle bo tillsammans, i Australien. Men så blev det i alla fall.

Han frågade mig för någon vecka sen vilka hans bästa sidor var. Frågan fick mig att bita lite extra hårt i läppen, dra ner ögonbrynen och förbli tyst. När Robin till slut frågade om jag inte kunde komma på några bra sidor, rynkade jag bara på näsan. Men hur förklarar man att det inte handlar om hur personen är, utan hur den får en att känna sig?

Vår lägenhet skulle bli den ultimata platsen för en reality show, för knasigare människor och händelser får man leta efter. Robin kommer med de underligast kommentarerna och jag med de alldeles för djupa undringarna. När Robin smiter in i lägenheter efter dagen och jag är på det där alldeles speciella energihumöret får han mig att dansa på borden, sjunga sälmelodier och leka Americas most beautiful person. När jag istället sitter tyst och tänker tankar som egentligen inte gör någon nytta alls kommer han med glass och jordgubbar och klappar mig snällt på huvudet. Och varje gång jag är trött på vardagen och vill på äventyr så följer han med och tar oss två steg längre.

Jag vet att han för det mesta skrattar åt mig, klagar på att jag är liten, önskar att jag inte alltid ockuperade tvättmaskinen och kanske var lite mindre upptagen. Trots att vi båda undrar hur vi nånsin kunde ramla in i varandras liv, så är jag sjukt nöjd över det!

Så grattis Robin på födelsedagen!

Robin makes me happy when no one else does.


Kommentarer
Postat av: R

Sötis! That makes two of us :)

2009-09-01 @ 07:30:54
Postat av: Mamma Susanne

Robin, det här är till dig!

Jättegrattis på din fördelsedag.Jag har förstått från dag ett att du är för bra för min dotter och att du är den storebror som hon aldrig haft. Jag är dig oerhört tacksam för att du finns vid hennes sida. ( Jag vet att hon kan vara real pain in the ass)Jag hoppas att jag i framtiden kan återgälda allt du gjort för henne. Du har en given plats i mitt hjärta!

Till Mickan! Tack för att du visar din tacksamhet och "kärlek" till Robin.

Jag älskar dig i evighet

2009-09-01 @ 08:48:05
Postat av: mormor

Underbart att du värdesätter ROBINS fina sidor och ett grattis och stor kram till honom för att han är en fin vän och stöd till mitt barnbarn

KRAM TILL ER BÅDA MORMOR

2009-09-01 @ 16:11:38
Postat av: Martina

Ett stort GRATTIS till killen med det stora hjärtat som vi alla värdesätter då vi vet att Ela hon e den hon e varken mer eller mindre ;-)



Kram

2009-09-01 @ 17:03:13
Postat av: JW

Naw, Sweet. Can't wait to meet you. Er båda dvs. Grattis i efterskott får man väl dra till med. Eller det kanske är rätt dag fortfarande? Tidsskillnaderna är något jag aldrig kommer att förstå.

2009-09-02 @ 03:10:17
Postat av: R

Tack för alla gratulationer!

Jag hade en jättebra dag och Mikaela hade en stor del i det! Så om jag ser till att hon har det bra, så tar även hon hand om mig :)

/Robin

2009-09-02 @ 14:29:30
Postat av: Saki

Hmm visst har han dansat på kuhlers eller liknar han nån som gjort det?? Hur funkar det nu.

Grattis iallafall! Ni har det gött där nere

2009-09-07 @ 19:02:28
Postat av: Mikaela

R: Du vågar inte säga annat nu. Egentligen tycker du bara att jag spiller pesto på väggarna :D



Mamma: Ta inte i så du spricker!



Martina: Haha, jag är perfekt, varken mer eller mindre ;)



Saki: Yees, det har han!

2009-09-08 @ 18:33:00
URL: http://vardagsregn.blogg.se/
Postat av: Saki

Då har jag nog också dansat med mannen?

2009-09-09 @ 21:36:53
Postat av: Mikaela

Saki: Sakert ! Robin har du?

2009-09-10 @ 13:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0