framtid nästa

Ungefär fyra månaders jobbsökande och ingenting, och sen helt plötsligt från nowhere två jobb. Ja tack.

Så för en vecka sen var jag fortfarande arbetslös och sökande, tre dagar senare har jag två jobb och ytterliggare tre dagar senare har jag jobbat i 17,5 h. Ja, det blev lite galet där, efter fyra månader utan jobb säger man inte nej direkt.

Fre: 21.00 - 02.30
Lör: 22.30 - 05.30
Sön: 12.00 - 15.30 & 20.00 - 02.00

Så va ska jag jobba med då, nu när det inte finns något Konsum på kontinenten? Första jobbet är på ett nyöppnat café, Caffe Migliore, där ja ska göra kaffe, stå i kassan och servera, vilket innebär att ja ska lära mig göra kaffe. Yehej. Jobb nummer två är på en nattklubb, Library Nightclub, där ja står i nån av de fyra barerna och gör drinkar, serverar och dansar lite, precis som en bartender (fast det sista måste ja ju inte förståss). Så under helgen har jag nu lärt mig göra både kaffe och drinkar.
Gissa om jag är nöjd? Jag gillar att hamna i nya miljöer och tvingas omanpassa mig lite, varför försvann jag annars till Australien? Så med två helt nya jobb känner jag mig rätt obekväm och sen nöjd på grund av just det.

När saker förändras reflekterar man lite extra över sitt liv, vilket fick mig att tänka på att för snart ett år sen tog jag studenten. Helt sjukt! Jag skulle aldrig kunnat sett mig själv i Australien, i en egen lägenhet, med Robin, pluggandes film och jobba som barista och bartender. Nej. För ett år sen hade jag ju inte ens kommit underfund med att ja skulle söka till Berghs. För ett år sen yrade jag omkring på Stockholms gator och undrade vilken dum, vit klänning ja skulle köpa.

Det är lite konstigt hur man inte alls har nån koll på sin framtid, men jag gillar det !

Kommentarer
Postat av: Martina

Grattis !! Härligt att höra att det klirrar i din kassa.. Men hur får du tiden att gå i hop????

Tänkte just på dig i fredags. Amanda och jag gick på stan och det kom en massa student flak.. Amanda sa direkt mamma sånt som mikaela åkte förra året det vill jag också göra..... Då tänkte jag att än är det ett par år kvar men sen när man tänker efter så jäklars det går väl med en himlans fart.

Puss och kram

2009-06-02 @ 14:08:57
Postat av: Mamma

Är det nu jag sska bli orolig? Två jobb, studier och dans...låter som några för mångs åtaganden! När ska du leva? Andas? Jag hoppas att du någonstans planerar för vila! Jättegrattis tjejen från oss alla på ängsvägen. Kramar i massor

2009-06-03 @ 19:18:40
Postat av: Anonym

GRATTIS til jobben men

glöm inte att du ska leva och ha kul jag fattar inte heller hur du orkar och får tiden att räcka til l att sova va rädd om hälsan.

ÄLSKAR DEJ MORMOR

2009-06-06 @ 10:04:40
Postat av: JW

Vuuuuuuuuuuxeenpoäng!

2009-06-08 @ 14:08:31
Postat av: Mikaela

Martina, Mamma, Mormor: Ni behöver inte oroa er för tiden, det har Australien redan fixat åt er. Med mitt studentvisum har ja bara tillåtelse att jobba 20h medans jag går i skolan, och så 40h när det är lov. Så risken att ja jobbar för mycket blir ju rätt liten.

2009-06-10 @ 12:34:38
URL: http://vardagsregn.blogg.se/
Postat av: Leif

Roligt att du håller balansen när det vispas omkring. P

2009-06-14 @ 20:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0