Helgångest i en skokartong


(Lara Jade)


Det är snart söndag och det går inte alls.
Jag halkar i duschen, sätter på mig trosorna ut-och-in, håller tyst när jag borde prata och ler fast jag inte alls vill. Jag bränner mig på ugnen inte mindre än tre gånger, glömmer köpa toapapper och glömmer sen att jag inte köpt toapapper. Jag försöker få ordning på mig själv och sätter mig omsorgsfult på sängen med knäna uppdragna, men då har jag redan förstört den prydligt bäddade sängen.

Med en trött suck sätter jag på mig ett par solglasögon och hoppas att det ska få mig att försvinna. Men inget händer.

Otåligheten knäpper när jag sväljer, och nu är jag så desperat att jag googlar ordet inspiration. Men de 80 miljoner träffarna gör att jag istället slår ihop datan.

I skokartongen under sängen kastar jag ned de påträngande tankarna. Den börjar bli full nu. Jag struntar i de släta lakarna, kryper ihop under täcket och ligger still tills jag inte märker av mig själv längre.


Oh yes, today is a good day…

Kommentarer
Postat av: maud MORMOR



Hej mickan du låter lite nere men det är vi nog alla lite då och då jag kanske skulle skaffa en sko

kartong själv och plocka ner depppiga tankar i men som tut är så vänder det snabbt till bättre dagar jag tror du glad igen

ÄLSKAR OCH TÄNKER PÅ DEJ MORMOR



2009-04-26 @ 10:48:25
Postat av: Mamma

Hjärtat! efter mörker kommer ljuset även om det känns tungt. Önskar att jag var där då skulle jag ta dig i min famn och stryka dig över pannan och viska trygghet i ditt öra. Ge inte upp hjärtat......

Finns här alltid



2009-04-26 @ 16:08:38
Postat av: Mikaela

Mormor: Precis! Det blir ofta bättre ganska snart :)



Mamma: Känner du mig inte bättre? Ge upp är det sista jag nånsin skulle göra.

2009-04-26 @ 18:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0