Impulskreativitet i en pluggoas

Ibland vet man helt enkelt inte riktigt. Och det är nog okej. Inspirationen kommer vid helt fel tillfälle, och jag dricker morgonkaffe i solen när jag borde stressa och hastighetsandas framför universitetsplugg. Men det är som att sommaren tar över press och det går fint.

Jag skulle nog vilja köpa en kamera. Indien kanske? Och så skulle jag ensam-regissera en film va? Hollywood gör mig upprörd och svensk film är bra i ett hörn. (Låt den rätte komma in är mer än underbar). Segla jorden runt? Jobba på en farm? Köra mellan Adelaide och Melbourne.

Det finns alltid möjligheter.
Framtidsprat på IKEAsoffan gör mig exalterad och livrädd samtidigt. Men så ser spegelbilden av våra taklampor på dataskärmen rolig ut, korttagning och så är framtidsoron bortglömd ett tag. Det är nog inte oro, mest nervös spänning.

Musiken är väldigt instrumental just nu, och kanske är tankarna lite mer stilla än vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0