Soundwave

She lives in a fairy tale
Somewhere too far for us to find
Forgotten the taste and smell
Of the world that she's left behind


Paramore, Placebo, Jimmy Eat World, de var dem som fick mig att låna
pengar och ge mig in i festivalandan igen.
Tillsammans med Faith No More, Janes Addiction, HIM, AFI, Taking Back
Sunday, All Time Low och Anti-Flag,
så tycker jag att de lyckades med en ganska så perfekt Lineup.

Dagen började med att jag vandrade upp till shoppingkorsningen i
området och köpte mig de billigaste solglasögonen som fanns,
och så en vattenspruta. Den kom att senare bli döpt till Laika
(Spruta, Spurt, Skurt, Sputnik, Rymden, Laika).
Tristan överlämnade dammsugarn som han tagit till gisslan,
och körde mig sen hem till pannkaksfrukost i Northbridge.
Det var utan tvekan den bästa frukosten jag haft här,
med kaneläpple, banan, glass, pannkakor och så öl vid sidan av.
Inte visste jag att det var fler än jag som hade både kanel och frukt
på pannkakorna! 

Redan på väg till festivalområdet börjar jag studsa fram. Festival är
verkligen lycka helt igenom, även om tempraturen stiger över 39°
och flickor svimmar framför en. Jag hade ju min vattenspruta!
Allt var som det skulle: underbara människor, oväntade möten,
borttappade vänner, kass mottagning och att stå längst fram själv
och sjunga(jaja, skrika) så högt man kan. Efter bussresan hem
kröp jag ner under sängen med tjutande öron och somnade
solbränd och salig.

 

 

 

 

 

 

Bilder från Therese.

 


Kommentarer
Postat av: Muffin

Blondie!!! Jaja, man får inte själa andras smeknamn men du har ju blivit blond! Ditt hår är blekt av solen! Haha saknar dig!

2010-03-04 @ 17:22:05
Postat av: ems

TAKING BACK SUNDAY !!! jag dör av avundsjuka hemma i kalla umeå.. hahha bläää

2010-03-04 @ 19:32:30
URL: http://quistiz.blogg.se/
Postat av: Therese

Vill du ha resterande bilder från dagen med? kram kram

2010-03-05 @ 03:00:07
URL: http://semne.smalthings.se
Postat av: Mikaela

Muffin: Tyst unge, tyst!



Ems: Mahaha. Vad har de i Umeå? Inget!



Therese: ja! Ja! JA!

2010-03-11 @ 16:29:01
URL: http://vardagsregn.blogg.se/
Postat av: Leif _åke

Härligt liv! Roligt att läsa livet från din point of view. Och bilder. Hur gick det med surfingen!? Lev väl! Pappa.

2010-05-09 @ 12:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0