En Päron Loka från Sverige

Hey, 7månader i Perth och min första gäst har anlänt, direkt från Sverige. Eller nja, Sverige - London - Hong Kong - Perth, lagom direkt. Här delar vi på allt, land, stad, lägenhet, rum, säng, mat och tandborste, nästan i alla fall.

Joel är killen med megaminnet. Lite läskigt ibland när han rabblar upp saker jag sagt och gjort som jag själv kastat bort för längesen. "Åh det här var den första Kooks låten du skicka till mig." "Det här är låten jag definerade dig med förut." "Den här reklamen härmade vi på Konsum." "Jag träffade din pappa på Konsum." Även om det är lite läskigt är det samtidigt väldigt uppmuntrande, speciellt när det tar ett litet extra varv. Joel hade med sig en present till mig när han kom, nått som för andra kanske verkar som en bit papper, men för mig helt perfekt: ett kvitto.

Något jag själv helt hade glömt bort. För er som inte vet så påbörjade jag ju min karriär på Coop Konsum Nynäshamn, för att komma någonstans i livet. Där påbörjade även jag och Joel våra konsumbus och tv-spelsbråk, tillsammans med Herr Päron Loka. Innan Joel började som kassör på Konsum brukade han nämligen komma in på kvällarna runt 8 för att köpa hem en flaska Päron Loka. Detta fortsatte under hela vår Konsumtid och sista dagen jag skulle jobba, innan jag rymde till Australien, så köpte han ju givetvis en Päron Loka av mig. Jag tog lite mig lite kreativ frihet och utsmyckade kvittot med streck och hjärtan. Joel lovade att vi skulle ses igen om 6månader, och då skulle jag få tillbaka kvittot. Nu tog det i och för sig 7månader, men att han hade kvittot i sin plånbok när han kom hit gör att Joel inte bara är lite läskig men också jävligt bra!

Enjoy Australia.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas att han hade lite mer hemlandstoner med sig!

Och att du inte fick för mycket hemlängtan nu ;)

Kramar i massor till er alla

2009-09-09 @ 08:03:25
Postat av: mormor

HEJ mickan kul att ha sådan vän det måste vara roligt för dig att få höra lite nynäshamns minnen haoppas ni får en rolig upplevelse tillsamans

älskar dej MORMOR



2009-09-09 @ 09:35:28
Postat av: Joel

Åhh jag gjorde det förbjudna ordet eller vad det nu är. You making me blush...

2009-09-10 @ 13:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0