Mord i sinnet och Robin på andra sidan köksbordet

(Det här inlägget är tillägnat Robin, men inte i ära utan i hat. Okej, kanske inte hat, men i alla fall avsky och avund.)

Det är väl nånstans meningen att man ska tycka om sin room mate, men de senaste dagarna har jag bara haft mord i sinnet.

Sen jag kom hit tycker jag att jag någorlunda aktivt har försökt skaffa mig ett jobb. Jag har lämnat in mitt cv längs hela den långa gatan här vid oss och svarat på ett antal jobbannonser sisådär varannan dag. Men hittills är jag fortfarande en arbetslös student. Robin å andra sidan har inte sökt ett enda jobb, jag var inte ens säker på om han ville ha något. Men så traskar han in på en restaurang, köper en take away pizza och blir erbjuden ett jobb för att han ser bra ut (bra ur flera aspekter då). Bara sådär. No effort, no nothing, bara ett dumt bra utseende (ja, jag är avundsjuk!). När han glatt kom hem och berätta att han skulle provjobba dagen därpå ville jag bara trycka ner honom i hans äckliga pizza.

Mindre än 24h senare kämpar jag med min filmuppgift som inte alls går som jag vill, mitt credit irriterar fortfarande där bak i skallen och jag har halvt tappat förtroendet för mina skolambitioner. Då, när det passar som allra bäst, så får den jäveln 4st HD’n (High Distinction då, det högsta betyget). 4st HD’n på en dag! Han kunde inte nöjt sig med ett, eller två? Nej han får 4st under loppet av en timma som han trycker ner i halsen på mig. Det var då jag började undra vilken av knivarna i kökslådan som skulle vara mest passande (brödkniven förmodligen, killen behöver ju definitivt lida). Just då var jag faktiskt glad att han skulle provjobba och försvinna ur min syn, för det var varken säkert för mig eller honom att vara i samma rum.

Ja jag vet, nånstans var jag ju faktiskt glad för hans skull. Men det gör mig bara ännu mer irriterad. Det ska fan inte gå bra för honom, och sen ska han dessutom få min uppmuntran. Nånstans går ju gränsen!

Så just nu letar jag efter en ny roomie, en som är sämre än mig på alla aspekter så jag kan få känna mig sådär överlägsen som Robin. Någon?



Maybe see you later
Maybe catch you then
Now is complicated
I've got psychological defense

I hope my heart's resistant
You critical disease you
If you pull my cover
You'll be, be infecting me
(Laleh - Forgive not Forget)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kan det ha något med ålder att göra :/? Eller också har han mutat dem! Din belöning kommer och då är den större.....Keep up the spirit :)

kram

2009-05-04 @ 20:34:09
Postat av: Mamma

Kan det ha något med ålder att göra :/? Eller också har han mutat dem ;)! Din belöning kommer och då blir den större :) Keep up the spirit!!!!

Kram

2009-05-04 @ 20:37:24
Postat av: R

Jo det går ju alltid så otroligt bra för mig! Väntar nu bara på att jag, vilken dag som helst nu, ska få det där erbjudandet om att bo gratis i ett luxuöst mansion vid Swan River. Tji fick du i all evighet!

2009-05-05 @ 11:17:18
Postat av: Anonym

Mikaela det är väl nu R ska betala mer i hyra och vistas mindre hemma då han fått jobb ... (skämt)

Tänker på dig ... Kan du vara barnvakt snart igen ?? S Puss och kram

2009-05-07 @ 23:08:13
Postat av: Mikaela

Mamma: Nej, det handlar om att Robin är snygg och inte jag. :D



R: Hämnden är ljuv. That's all I've got to say.



Whoever: Jag vet ! Ett plus, Robin försvinner oftare.



Alla: Bara så ni vet, jag tycker om Robin i smyg och vill inte alls ha en ny roomie.

2009-05-08 @ 13:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0