Perthday

Första födelsedagen utanför Ängsvägen, Ösmo, Stockholm och Sverige, och till och med Europa! Först fördelsedagen i Perth, min första Perthday, och jag var hur otaggad som helst ! Eftersom alla andra svenskar här utom jag läser en Bachelor of Communication, och jag en Bachelor of Creative Industries, gör det att våra scheman skiljer sig ganska ordentligt. Enligt mina beräkningar skulle jag vakna själv, vara själv hela dagen, gå till skolan när alla gått hem och komma hem lagom till alla skulle sova. Inte den mest önskade födelsedagen precis. Så min plan var att försöka ha en bra dag själv helt enkelt, äta god frukost nånstans, inte plugga på hela dagen och avsluta med att se en bra film.

När jag vakna kände jag mig precis så här:



Jag kollade igenom min svenska mobil och läste igenom ett antal uppmuntrande gratulationssms. Mest värmande var det från moster Martina och kusin Amanda, men samtidigt gjorde det mig mindre glad över dagen. Tänk om jag hade vart hemma i Sverige, då hade jag haft folk omkring mig hela tiden! Efter lite depp gick jag tillslut upp, öppnade sovrumdörren och såg den här hängandes på dörrknoppen:


Robins påhitt, och det värmde lite att han tänkte på mig. Vidare in till badrummet hängde en ytterliggare lapp:



Så visade det sig att han hade utsmyckat hela lägenheten med grattislappar: tandborsten, tvålen, köket, luckorna, besticken, min stol och till och med mina skor! I köket stod han sen och väntade på mig med färdiglagad frukost, helt, helt underbart! Jag fick en grattiskram och sen kilade han iväg till skolan. Dagen kanske inte skulle bli så dålig trots allt.


(click it)

Senare gick jag  till min favoritrestaurang, åt lunch och drack mitt livs godaste kaffe. Vidare till filmbutiken här i närheten där jag skulle hyra filmerna. Vid kassadisken drar killen mitt medlemskort och säger:

”It’s your birthday today!”
”Yeah, I know.”
”Happy Birthday!”
”Thank you!”
”No charge.”
”What?!”
”Yeah, it’s your birthday, no charge.”

Så jag fick hyra två filmer gratis i present. Efter det drog jag till Kings Park, den enorma parken med den otroliga utsikten, och läste lite, för att sen gå till skolan. Jocke och Mia stämde in i en högljudd svensk födelsedagssång så alla elever stirrade förvirrat, perfekt!

Väl hemma och öppnade jag dörren och hörde det där ordet: ”SUPRISE!”  Där fanns Robin, Helena och Helena med morotstårta, chips, ballonger och presenter. Nu är det kanske inte sånt som räknas, men det var lycka. Att de hade tänkt på mig och fixat för att jag skulle bli glad, och det blev jag verkligen. Efter fikat avslutade vi kvällen på Queens här i närheten, och vet ni så mycket bättre än så kunde det inte bli.





Kärlek till Robin, Helena, Helena och filmkillen.


Kommentarer
Postat av: Martina

Happy happy.. E glad över att det var grattis lappar Robin hängt upp för när sin mamma berättade så sa hon at han haft tandkräm på allt även i skorna .. MMMmm så det kan bli.. Hemsidan ligger nere ska kolla in något bloggit istället som inte kostar och passar lilla mig...



Puss och kram

2009-03-13 @ 16:53:48
Postat av: Andrea

Det låter ju som en jättebra födelsedag. En sån vill jag också ha :)

2009-03-14 @ 05:34:58
Postat av: Andrea

Och nja, vi har inte så värst mycket plugg. Vi skriver mycket. Men annars är det ganska lugnt. Sj då?

2009-03-14 @ 07:40:00
Postat av: Mamma

Det var lite tufft även hemma här...Att inte kunna fira din dag och veta att du var ensam där. Och inte gick mitt mess fram och inte kom presenten fram... allt gick åt pipsvängen. Men i mitt hjärta var jag med dig hela dagen. Ett stort tack till Robin som har så stort hjärta och till Helena och Helena som bidrog med ett härlig firande. Kram till er alla

2009-03-14 @ 15:21:24
URL: http://angsvagen.blogg.se/
Postat av: Saki

Hur snygg är du inte!?

2009-03-14 @ 16:40:05
Postat av: Anonym

Tänk så det kan bli och så fel man kan ha.Bara för att man tänker så och tror så. Vad kul! Pappa

2009-03-15 @ 20:12:51
Postat av: Superfly!

WTF!? jag som skulle vara smart och gratta dig idá så har du redan fyllt år :P

2009-03-16 @ 19:52:55
Postat av: Mikaela

Martina: Haha, tandkräm! Skyll på avståndet ;) Säg till när du startat nått nytt, och tack.



Saki: Snygg? Haha, du menar sliten och trött ;)



Superfly!: Men va fan, har du noll koll? Gulligt att du tänkte på mig iaf.

2009-03-20 @ 10:03:50
URL: http://vardagsregn.blogg.se/
Postat av: Andrea

Okej, ja just nu har vi faktiskt också väldigt mycket eftersom vi har midterms. Men när det är över så går det nog tillbaka till vanligt och man kan chilla igen :)

2009-03-20 @ 17:34:02
URL: http://aisimons.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0