Vänlighet runt halsen



Antingen är folk sjukt underliga här, in desperate need of easy money eller bara oerhört vänliga. De interaktioner som har skett under lite mer än en vecka är mer än vad jag någonsin upplevt i Sverige. Sen när blev man erbjuden skjuts helt random, och det är faktiskt helt okej att säga ja? (Men nej Mamma, ja tackade faktiskt nej.)

Idag införskaffades kyl/frys. Den vi skulle kolla på låg bortom gator, stigar och skogar. Ungefär som Ösmo. Väl framme i ödemarken så var det ganska svårt att navigera sig, så vi ringde vår käre säljare, som snällt kom och hämtade oss. Vi ville givetvis ha kylen, och säljaren gav både mig och Robin skjuts hem, plus vår nye vän Herr kylskåp. Okej, vem fan skulle skjutsa två studenter och ett kylskåp en timma bort, och sen åka hem direkt. Jo folk som bor i Australien, och det här är tredje gången det händer.

Imorgon kommer soffa, bord och andra köksnödvändigheter. Men nu när kylen har börjat göra sig hemmastadd tror jag att vi äntligen kommer börja bo på riktigt. Hej då mycket pengar och välkommen budgetlivet.

(och hanna, det känns fint att alltid ha dig med mig)

Kommentarer
Postat av: Mamma

What comes around goes around. Vänlighet bemöts med vänlighet. Det kallas karma. Du är en vänlig själ med stort hjärta. Tror att Robin och herr Kylskåp oxå har stora hjärtan. Kramar till er alla 3

2009-02-12 @ 20:10:06
URL: http://angsvagen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Kusinen min, kan du inte lägga upp lite bilder från dit underbara land så vi får se lite hur du har det:)



Puss och kram,



PS.Janne, Mia och Samuel hälsar så mycket.

2009-02-13 @ 21:16:59
URL: http://jiingii.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Mum: Så, då var jag elak i Sverige eller vaddå? Och att Robin skulle ha ett stort hjärta, det tar jag med en nypa salt. ;)



Carro: Det kommer, det kommer. Men det har vart så mkt fix, så det blir svårt att hinna fota liksom. Håll ut ;)

2009-02-14 @ 03:55:31
Postat av: maud MORMOR



HEJ Mickan

det är roligt att följa

dittnya liv.Det ser jätte mysigt ut där

du bor hoppas det kommer gå bra för dej.

Tänker mycket pådej kram MORMOR





2009-03-07 @ 10:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0