Smaken av vitaminbrus och brända kastruller

Jag glömmer bort att räkna dagarna, och datumen stannde nånstans i juli. Men det gör ingenting för dagarna smakar likadant, vitaminbrus och brända kastruller. Pandan spelar samma morgonlåt när vi startar den eviga vardagen, den svarthåriga killen på hörncafét bryr sig inte längre om att ge tillbaka växeln på $5 sedeln när han räcker fram mitt morgonkaffe, och nattbagaren på grannbageriet har kanelbullen varm i en påse när jag kommer förbi 04.57 på helgnätterna.

Valen har sipprat ut i samma fart som energin och allt är fastklistrat på mig med en stämpel av otålighet. Jag vill ha äventyr! Det är när vardagslivet torkat för hårt på nästippen som jag vill rymma. Jag blir inte trött på platser, jag blir trött på mig själv.

Kommentarer
Postat av: Martina

Ska vi rymma tillsammans ??? Jag vill också ha äventyr ?? Mina dagar smakar inte vitaminbrus och brända kastruller... Local kändis inte illa bulle och kaffe mums.. Jag får ta mig en lunch promenad i stället och kolla in de galna turisterna som härjar i gamla stan ...



Löwe ya

Pyss och kang

2009-08-27 @ 10:55:38
Postat av: mamma

Vill också rymma med dig!!!!!! Mina dagar smakar pappersdamm och lysrör och statisk elektricitet. På min nästipp är dataskärmens bokstäver och siffror fastlimmade. Om det inte vore att jag kom loss för träning tror jag att kontorsstolen också skulle sitta fast. Den stora vinsten ligger i att övervinna vardagens tristess. Att finna ljuspunktero ch färger i det grå. Att Cafékillen och bagaren känner dina rutiner och vill på så sätt sänka dig lite omtanke och medmänsklighet, det är en färgklick värd att ta hand om. Om jag inte missminner mig är det någon som ska på "roadtrip" inom en snar framtid! Lev i nuet! Carpe diem!

For ever

2009-08-28 @ 08:16:36
Postat av: R

Ey! No worries, mate.

2009-08-28 @ 09:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0